Siirry suoraan sisältöön

Työhyvinvoinnin edistäminen ja johtaminen sosiaalialalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: KTS1194-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Jenna Brisk

Opetusryhmät

  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Info (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Seminaari (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • SO19
    Sosionomikoulutus 19S, Lappeenranta

Pienryhmät

  • Luennot
  • Info
  • Seminaari

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa edistää työhyvinvointia ja osaa toimia alaistaidot ja organisaatiokansalaisuuden sisäistäneenä moniammatillisen työyhteisön vastuullisena jäsenenä sekä osaa soveltaa johtamisteorioita sosiaalialan työhön.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opiskelija syventää ymmärrystään sosiaalialan johtamisen erityispiirteistä, johtamisteorioista, ristiriitojen hallinnasta, henkilöstösuunnittelusta sekä työhyvinvoinnista.

Toteutusjärjestelyt: Verkko- ja lähiopetus, yksilö – ja ryhmätehtävät sekä seminaari.

Ajoitus ja läsnäolo

Läsnäolo kontaktiopetukssa vähintään 80% sekä tehtävien suorittaminen hyväksytysti ja osallistuminen seminaariin.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Materiaali ilmoitetaan opintojakson aikana.

Sisältö

Työskentelyn teemoina mm.
- Johtaminen sosiaalialalla ja sen erityispiirteet
- Johtamisteoriat
- Työhyvinvointi
- Organisaatiot ja henkilöstöjohtaminen
- osaamisen ja moninaisuuden johtaminen sekä lähijohtaminen
- Työsuojelu, työuupumus ja työnohjaus

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ammatillinen harjoittelu 2 suoritettu.

Arviointimenetelmät

Opintojakson suorittaminen edellyttää vähintään 80% läsnäoloa lähiopetuksessa sekä opintojakson tehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei saavuta opintojakson osaamistavoitteita. Ei ole palauttanut kaikkia opintojaksolla vaadittavia tehtäviä tai läsnäolovaatimus alittuu.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija yhdistää teoriaperustan ja konkretian heikosti. Opintojakson tehtävissä pohdinta ei ole juurikaan perusteltua tai osallistuminen ryhmätehtävään ei täytä tehtävänannon vaatimuksia. Ryhmätyöstä saatu arvosana.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää teorian ja käytännön yhteyden, opintojakson tehtävissä pohdinta on perusteltua sekä osoittaa itsenäistä ajattelua. Aktiivinen osallistuminen ryhmätyöhön. Ryhmätyöstä saatu arvosana.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää teorian ja käytännön yhteyden, opintojakson tehtävissä pohdinta on kriittistä, perusteltua sekä osoittaa itsenäistä ajattelua. Aktiivinen osallistuminen ryhmätyöhön. Ryhmätyöstä saatu arvosana.