Työhyvinvoinnin edistäminen ja johtaminen sosiaalialalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: KTS1194-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Jenna Brisk
Opetusryhmät
- Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Info (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Seminaari (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
SO19Sosionomikoulutus 19S, Lappeenranta
Pienryhmät
- Luennot
- Info
- Seminaari
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa edistää työhyvinvointia ja osaa toimia alaistaidot ja organisaatiokansalaisuuden sisäistäneenä moniammatillisen työyhteisön vastuullisena jäsenenä sekä osaa soveltaa johtamisteorioita sosiaalialan työhön.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opiskelija syventää ymmärrystään sosiaalialan johtamisen erityispiirteistä, johtamisteorioista, ristiriitojen hallinnasta, henkilöstösuunnittelusta sekä työhyvinvoinnista.
Toteutusjärjestelyt: Verkko- ja lähiopetus, yksilö – ja ryhmätehtävät sekä seminaari.
Ajoitus ja läsnäolo
Läsnäolo kontaktiopetukssa vähintään 80% sekä tehtävien suorittaminen hyväksytysti ja osallistuminen seminaariin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Materiaali ilmoitetaan opintojakson aikana.
Sisältö
Työskentelyn teemoina mm.
- Johtaminen sosiaalialalla ja sen erityispiirteet
- Johtamisteoriat
- Työhyvinvointi
- Organisaatiot ja henkilöstöjohtaminen
- osaamisen ja moninaisuuden johtaminen sekä lähijohtaminen
- Työsuojelu, työuupumus ja työnohjaus
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ammatillinen harjoittelu 2 suoritettu.
Arviointimenetelmät
Opintojakson suorittaminen edellyttää vähintään 80% läsnäoloa lähiopetuksessa sekä opintojakson tehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei saavuta opintojakson osaamistavoitteita. Ei ole palauttanut kaikkia opintojaksolla vaadittavia tehtäviä tai läsnäolovaatimus alittuu.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija yhdistää teoriaperustan ja konkretian heikosti. Opintojakson tehtävissä pohdinta ei ole juurikaan perusteltua tai osallistuminen ryhmätehtävään ei täytä tehtävänannon vaatimuksia. Ryhmätyöstä saatu arvosana.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää teorian ja käytännön yhteyden, opintojakson tehtävissä pohdinta on perusteltua sekä osoittaa itsenäistä ajattelua. Aktiivinen osallistuminen ryhmätyöhön. Ryhmätyöstä saatu arvosana.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää teorian ja käytännön yhteyden, opintojakson tehtävissä pohdinta on kriittistä, perusteltua sekä osoittaa itsenäistä ajattelua. Aktiivinen osallistuminen ryhmätyöhön. Ryhmätyöstä saatu arvosana.