Siirry suoraan sisältöön

Innovointi, tuotteistaminen ja brändäys I (5 op)

Toteutuksen tunnus: KLI1118-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2020 - 15.09.2020

Ajoitus

31.08.2020 - 31.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 30

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Ville Lehto

Ryhmät

  • LITAM19
    Liiketalouden koulutus 19S, markkinointi, Lappeenranta

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelija tuntee innovointiprosessin sekä tuotteistamisen ja brändien merkityksen markkinoinnissa. Opiskelija tuntee innovointimenetelmiä sekä tuotteistamisen ja brändäämisen työkaluja, ja oppii soveltamaan ja luomaan tarvittaessa uusia ratkaisuja käytännön liiketoimintatilanteiden tarpeiden mukaan.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Ammattikirjallisuuden lukeminen ja kirjaesseiden kirjoittaminen.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Valintaopas. Opiskelijan valmentajalla hyväksyttämä kirjallisuus.

Sisältö

Tavoitteena on, että opiskelija tuntee innovointiprosessin sekä tuotteistamisen ja brändien merkityksen markkinoinnissa. Opiskelija tuntee innovointimenetelmiä sekä tuotteistamisen ja brändäämisen työkaluja, ja oppii soveltamaan ja luomaan tarvittaessa uusia ratkaisuja käytännön liiketoimintatilanteiden tarpeiden mukaan.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Markkinoinnin perusteet

Arviointimenetelmät

Jokaisesta esseestä annetaan arvosana. Opintokokonaisuuden arvosana muodostuu esseiden painotettuna keskiarvona.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Essee on aihesisällöltään liian suppea, kuvaus menee ohi aiheen tai jää pelkäksi kirjan sisällön referoinniksi.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Esseessä on kuvattu saatuja oivalluksia ja joitakin niistä on sovellettu yleisellä tasolla. Opitun merkitystä itselle on kuvattu, mutta sen merkitys tavoitellun ammattitaidon kokonaisuuteen jää epäselväksi. Essee sisältää aika ajoin tiedon toistamista ja luetun/kuullun referointia. Yhteys tiimitason toimintaan on tuotu esiin, mutta sen konkreettinen kehittäminen ei hahmotu selkeästi. Kehitysehdotusten perustelut ovat niukkoja. Ajatuksia on yhdistelty, mutta looginen jäsentely ei ole selkeää.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Esseessä kuvatut ajatukset ovat olennaisia ja merkityksellisiä oman ammattitaidon kehittymisen kannalta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Oppimissopimukset tavoitteet käsitellään. Opiskelija sitoo ideat tiimiyrityksen tasolle, mutta konkreettisten kehittämisideoiden vieminen tiimiyrityksen käytäntöön on osittain kesken. Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään selkeästi. Essee on pääosin looginen kokonaisuus. Suhteiden kuvausten tasoissa saattaa olla vaihtelua.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Esseessä kuvataan ansiokkaasti oman ammattitaidon syventymistä. Näkökulma on ajankohtainen, ja ammatillisesti haastava. Opiskelija yhdistelee uusia ideoita kokemuksiinsa ja aiemmin oppimaansa sekä oppimissopimuksessa hahmottelemiinsa tavoitteisiin. Hän peilaa nyt opitun merkitystä osaamistavoitteidensa kokonaisuuteen. Esseessä kuvataan myös konkreettisesti, kuinka näitä ideoita voidaan hyödyntää tiimiyrityksen toiminnassa ja projekteissa.
Opiskelija tekee alan ja työelämän kannalta perusteltuja yhteenvetoja ja johtopäätöksiä. Keskeiset käsitteet esitetään selkeästi ja niiden suhteet kuvataan havainnollisesti. Uusien oivalluksien lisäksi opiskelija kykenee arvioimaan esseen kohdetta kriittisesti. Essee on ehyt ja looginen kokonaisuus.