Skip to main content

Successful business (5 cr)

Code: LI00BF68-3013

General information


Enrollment

19.08.2019 - 15.09.2019

Timing

05.09.2019 - 01.12.2019

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

Distance learning

Campus

Faculty of Business and Hospitality Management

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Bachelor's Degree Programme in Business

Teachers

  • Sari Suominen

Groups

  • 04LIL19KV
    , Lahti

Learning outcomes

The student is able to
- assess competition and market conditions
- recognise business opportunities
- plan and demonstrate distinctive business activities
- acknowledge customer- and user-friendly approaches when planning business operations

Implementation and methods of teaching

100% verkkototeutus, jossa on halukkaille tarjolla myös lähijaksoja (Ladec-yrittäjätilaisuudet). Osallistujien maksimimäärä on 45, etusija Verkkotradenomi-opiskelijoilla. Opintojakso sisältää asiantuntijapuheenvuoroja ja tiedon etsintää sekä kontaktointia yrityksiin ja yrittäjiin. Mukana on sekä yksilö- että ryhmätyöskentelyä. Kurssi toteutetaan yhteistyössä Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:n ja LAMK StartUp Accelerator -hankkeen kanssa. Tervetuloa mukaan löytämään, osallistumaan, inspiroitumaan ja menestymään! (businesseventslahti.fi)

Timing and attendance

Aloitus 5.9. klo 17-18.30 (pakollinen)
Harjoitustyön ohjeistusta Repun kautta
Ladec-illat etäyhteydellä 24.9., 8.10. ja 29.10. (pakollinen)
Verkkoklinikat 3.10., 17.10. ja 12.11. (harjoitustyön ohjausta)
Harjoitustyön välipalautus 6.10. ja lopullinen palautus 17.11. (opintojakso päättyy)

Learning material and recommended literature

Repussa oleva materiaali, Ladecin ja LAMK StartUp Accelerator -hankkeen kautta tuleva materiaali sekä opiskelijoiden itsensä hankkima materiaali. Kurssilla käytetettävä julkaisu: https://www.uusyrityskeskus.fi/tyokalupakki/perustamisopas-alkavalle-yrittajalle/

Alternative completion methods

Opintojakson voi suorittaa myös toimimalla omassa yrityksessä tai opiskelijoiden osuuskunnassa. Tarkemmasta sisällöstä sovitaan silloin erikseen.

Working life cooperation

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, StartUp Accelerator -hanke, yrittäjä- ja yritysyhteydet, Business Events Lahti

Learning environment

Liiketoimintamahdollisuuksien tunnistaminen
Markkina- ja kilpailutilanteen arviointi
Liiketoiminnan suunnittelu, asiakas- ja käyttäjälähtöisyys
Verkostot ja yhteistyö

Contents

Verkkototeutus, joka on suunnattu erityisesti Verkkotradenomi-opiskelijoille. Halukkaille on tarjolla myös lähijaksoja yrittäjätilaisuuksien muodossa. Opintojakso toteutetaan yhteistyössä Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:n ja LAMK StartUp Accelerator -hankkeen kanssa. Opintojakso sisältää sekä yksilö- että ryhmätyöskentelyä. Ryhmätyöskentely edellyttää tiedonhakua ja kontaktointia yrityksiin.

Assessment criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Arviointia suoritetaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin sekä annettuihin ohjeisiin ja aikatauluihin.

Assessment scale

1-5

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.

Assessment criteria: level 1 (assessment scale 1–5)

Opiskelija tunnistaa liiketoimintamahdollisuuksia. Hän osaa kehittää arvoja tuottavia tuotteita ja palveluita toiminta-alueensa markkinat ja kilpailutilanne huomioiden. Hän osaa huomioida asiakas- ja käyttäjälähtöisyyden liiketoiminnan suunnittelussa.

Assessment criteria: level 3 (assessment scale 1–5)

Opiskelija tunnistaa liiketoimintamahdollisuuksia. Hän osaa kehittää arvoja tuottavia tuotteita ja palveluita toiminta-alueensa markkinat ja kilpailutilanne huomioiden. Hän osaa huomioida asiakas- ja käyttäjälähtöisyyden liiketoiminnan suunnittelussa. Hän osaa myös arvioida toiminnan taloudellisia vaikutuksia sekä rakentaa verkostoja ja kumppanuuksia.

Assessment criteria: level 5 (assessment scale 1–5)

Opiskelija tunnistaa liiketoimintamahdollisuuksia. Hän osaa kehittää arvoja tuottavia tuotteita ja palveluita toiminta-alueensa markkinat ja kilpailutilanne huomioiden. Hän osaa huomioida asiakas- ja käyttäjälähtöisyyden liiketoiminnan suunnittelussa. Hän osaa myös arvioida toiminnan taloudellisia vaikutuksia sekä rakentaa verkostoja ja kumppanuuksia. Lisäksi opiskelija osaa arvioida ja kehittää yrityksen toimintaa.