Skip to main content

Successful business (5 cr)

Code: AL00BV25-3008

General information


Enrollment

16.11.2020 - 10.01.2021

Timing

14.01.2021 - 28.03.2021

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)

Campus

E-campus, Lahti

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Bachelor's Degree Programme in Business and Logistics

Teachers

  • Sari Suominen

Scheduling groups

  • Info (Size: 0. Open UAS: 0.)
  • Verkkoluento (Size: 0. Open UAS: 0.)

Groups

  • 04HLII
  • LLTILIL20SV

Small groups

  • Info
  • Verkkoluento

Learning outcomes

The student is able to
- assess competition and market conditions
- recognise business opportunities
- plan and demonstrate distinctive business activities
- acknowledge customer- and user-friendly approaches when planning business operations

Implementation and methods of teaching

100% verkkototeutus. Osallistujien maksimimäärä on 50, etusija liiketoimintayksikön monimuoto-opiskelijoilla (ryhmätunnus LLTILIL20SV). Opintojakso sisältää eri tavoin toteutettuja asiantuntijapuheenvuoroja/-kirjoituksia, tiedon etsintää sekä kontaktointia sidosryhmiin, esimerkiksi alan yrittäjiin ja potentiaalisiin asiakkaisiin. Mukana on sekä yksilö- että ryhmätyöskentelyä. Kurssilla hyödynnetään yhteistyömahdollisuudet Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:n ja Startup Centerin kanssa.

Timing and attendance

Aloitusinfo XX: sukellus aiheeseen, tehtävät ja suoritustavat
Verkkoklinikka XX: harjoitustyön ohjeistus
Yksilötehtävän palautus: XX
Verkkoklinikka XX: harjoitustyön ohjausta
Verkkoklinikka XX: ryhmäkohtaiset ohjaukset
Harjoitustyön ja siihen liittyvän esityksen palautus: XX
Vertaisarviointien palautus: XX

XX=päivämäärät ja kellonajat vahvistuvat
Tarkemmat tiedot tulevat Moodleen.

Learning material and recommended literature

Moodlessa oleva sekä opiskelijoiden itsensä hankkima materiaali. Lisäksi voi olla Ladecin ja Startup Centerin kautta tulevaa materiaalia. Suositeltavat oppaat:
1. Perustamisopas alkavalle yrittäjälle, https://www.uusyrityskeskus.fi/tyokalupakki/perustamisopas-alkavalle-yrittajalle/
2. Yritystulkki, https://www.yritystulkki.fi/fi/alue/ladec/
3. Suomi.fi/Yrityksen perustajalle, https://www.suomi.fi/yritykselle

Alternative completion methods

Opintojakson voi suorittaa myös toimimalla omassa yrityksessä tai opiskelijoiden osuuskunnassa. Tarkemmasta sisällöstä sovitaan silloin erikseen.

Working life cooperation

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Startup Center, yrittäjä- ja yritysyhteydet, potentiaaliset asiakkaat, Business Events Lahti

Learning environment

Moodle, korkeakouluyhteisö, työelämä

Contents

Liiketoimintamahdollisuuksien tunnistaminen
Markkina- ja kilpailutilanteen arviointi
Liiketoiminnan suunnittelu, asiakas- ja käyttäjälähtöisyys
Verkostot ja yhteistyö

Assessment criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Arviointia suoritetaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin sekä annettuihin ohjeisiin ja aikatauluihin.

Assessment scale

1-5

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.

Assessment criteria: level 1 (assessment scale 1–5)

Opiskelija tunnistaa liiketoimintamahdollisuuksia. Hän osaa kehittää arvoja tuottavia tuotteita ja palveluita toiminta-alueensa markkinat ja kilpailutilanne huomioiden. Hän osaa huomioida asiakas- ja käyttäjälähtöisyyden liiketoiminnan suunnittelussa.

Assessment criteria: level 3 (assessment scale 1–5)

Opiskelija tunnistaa liiketoimintamahdollisuuksia. Hän osaa kehittää arvoja tuottavia tuotteita ja palveluita toiminta-alueensa markkinat ja kilpailutilanne huomioiden. Hän osaa huomioida asiakas- ja käyttäjälähtöisyyden liiketoiminnan suunnittelussa. Hän osaa myös arvioida toiminnan taloudellisia vaikutuksia sekä rakentaa verkostoja ja kumppanuuksia.

Assessment criteria: level 5 (assessment scale 1–5)

Opiskelija tunnistaa liiketoimintamahdollisuuksia. Hän osaa kehittää arvoja tuottavia tuotteita ja palveluita toiminta-alueensa markkinat ja kilpailutilanne huomioiden. Hän osaa huomioida asiakas- ja käyttäjälähtöisyyden liiketoiminnan suunnittelussa. Hän osaa myös arvioida toiminnan taloudellisia vaikutuksia sekä rakentaa verkostoja ja kumppanuuksia. Lisäksi opiskelija osaa arvioida ja kehittää yrityksen toimintaa.