Distance learning
Please select the curriculum by the start year of studies and orientation line.
Distance learning
Kurssi toteutetaan zoomin välityksellä.
Kurssin aikana tehdään ryhmätehtävä ja yksilöessee. (not translated)
Finnish
17.01.2023 - 31.07.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
Kristiina Brusila-Meltovaara, Henri Karppinen
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Regenerative Leadership
E-campus
5 credits
1-5
Opintojakson sisältö: innovaatioiden luonne ja tyypittely, innovaatiokyvykkyyden johtaminen, innovaatiokulttuuri sekä innovaatioprosessi (not translated)
Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti innovaatiojohtamisen käsitteitä
- osoittaa perehtyneisyytensä innovaatiojohtamiseen liittyvään tietoperustaan ja seurata innovaatiojohtamisen kehittämistä koskevaa keskustelua
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida organisaation innovatiivisuuteen liittyviä kehittämisprosesseja
- kirjalliset tehtävät toteutettu ohjeen mukaisesti, lähteet ja viitteet ovat opinnäytetyöohjeen mukaiset (not translated)
Opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti innovaatiojohtamiseen liittyvää teoreettista tietoa
- tunnistaa ja ratkaista innovaatiotoiminnan esteitä organisaatioissa
- etsiä ja analysoida innovaatiojohtamisen taustalla olevia perusolettamuksia
- ottaa vastuuta yhteisön innovatiivisuuden kehittämisestä (not translated)
Opiskelija osaa
- käyttää kriittisesti kotimaisia ja kansainvälisiä innovaatiojohtamisen tietolähteitä
- arvioida kehittämistoiminnan tuloksia ja vaikutuksia
- johtaa ja arvioida kehittämis- ja innovaatiotoimintaa (not translated)
Distance learning
Suositeltava kirjallisuus:
Perusteos - aloita tästä:
Modig, N. & Åhlström, P. 2013. Tätä on Lean. Ratkaisu tehokkuusparadoksiin. Tukholma: Rhealogica Publishing.
Edistyneemmille - hyvää Lean-menetelmien & -työkalujen käyttöön liittyvää tietoutta:
Torkkola, S. 2015. Lean asiantuntijatyön johtamisessa. Helsinki: AlmaTalent.
Lisäksi luennoilla jaettava materiaali / kirjallisuus. (not translated)
Lean ajattelu toiminnan kehittämisessä -opintojakso toteutetaan hybridiopetuksena siten, että luennot pidetään kampuksella, mutta niihin voi halutessaan osallistua etänä Zoomin välityksellä.
Ennakkotehtävä avautuu Moodle-alustalle to 1.9. ja sen palautuspäivämäärä on 11.9. klo 23.00.
Luennot toteutetaan kolmena lähipäivänä 19.9., 3.10. siirtyy! Uusi luentopäivämäärä 10.10. ja 15.11.2022
Luentojen lisäksi opintojakso sisältää ennakkotehtävän ja itsenäisesti toteutettavia käytännön harjoituksia. Opintojakson lopputyönä opiskelija toteuttaa Lean-kehittämisprojektin valitsemaansa kohteeseen hyödyntäen kurssilla oppimaansa käytännön kehittämiskohteeseen. (not translated)
Arviointikriteerit:
Osallistuminen luennoille, itsenäinen työskentely ja luennolla annettujen harjoitusten tekeminen
Arviointi Hyväksytty 1 – 5 / Hylätty
- Hyväksytty (3) kriteerit: Osallistuminen luennoille (1/3), luennoilla annetut harjoitustyöt toteutettu tehtäväksi annon mukaisesti (2/3). (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
Johanna Kuisma
Opintojakso ei edellytä aiempaa Lean-osaamista / -tietoutta. Opintojakso sisältää ennakkotehtävän. (not translated)
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Regenerative Leadership, Master of Culture and Arts, Regenerative Leadership, Master of Engineering, Regenerative Leadership, Master of Social and Health Care, Regenerative Leadership
Lahti Campus
5 credits
1-5
Lean-ajattelu toiminnan kehittämisessä -opintojaksolla pureudutaan Lean-ajattelun perusperiaatteisiin ja -käsitteisiin. Opintojaksolla opiskelija saa tietoa yleisimmistä Lean-menetelmistä ja -työkaluista sekä pääsee harjoittelemaan niiden soveltamista itsenäisesti harjoitustehtävien tekemisen myötä.
Opintojaksolla perehdytään (liiketoiminta)prosessien suorituskyvyn johtamiseen ja prosessien parantamiseen liittyviäin menetelmiin (suorituskyvyn mittaus, laaduttomuuskustannukset, hukka, päivittäisjohtaminen, visuaalinen johtaminen) sekä pureudutaan jatkuvan parantamisen kulttuurin juurruttamiseen organisaatioissa.
Opintojakson luento-osuuksissa on varattu aikaa työelämäpuheenvuoroille. Opiskelija tekee käytännön harjoituksia ja opintojakso huipentuu opiskelijan itsenäisesti toteuttamaan A3-ongelmanratkaisutehtävään valitsemaansa kehittämiskohteeseen. Tämän lisäksi opiskelija reflektoi omaa oppimisprosessiaan esseemuodossa. (not translated)
Distance learning
Materials given in Moodle and literature recommendations given at the beginning of the course.
Learning assignments online
Virtual contact teaching 15.2.2022 and 22.3.2022 at 9.15 - 16.00
Exam on week 13 at 17-20 according to the timetable
Assessment is based on active participation in contact and distant learning and completing the assignments. Learning assignments pass/to be revised/fail, exam graded 0-5
Finnish
09.01.2023 - 31.03.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
Tuuli Mirola
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Regenerative Leadership
E-campus
5 credits
1-5
No other completion methods.
Reexam dates announced at the beginning of the course.
Distance learning and online lectures
5 cr = 135 hours of student work
Kehittämistoiminta, käsitteet
Kehittämisprosessi
Tutkimuksellisuus kehittämistoiminnassa
Kehittämistyön menetelmät (not translated)
Failing to reach level 1 according to the evaluation criteria.
The student is able to recognize and name the most important concepts of research and development methods.The student is able to recognize and name suitable research approach and data collection method for the development task. The student is able to recognize analysis methods.
In addition to the previous criteria, the student is able to use the selected research based development methods and knowledge and data collection method in the development task. The student is able to justify the use of the research approach and the related methods. Student understands the importance of critical thinking in selecting research and development method and related to literature and empirical data. The student is able to demonstrate practical benefits of the results of the research and development task.
In addition to the previous criteria, the student is able to justifiable evaluate the success of the selected research approach and the suitability of the research and development methods. The student is able to evaluate the reliability and generalizability of the research of development task. Student is able to apply the results of the research or development task.
Face-to-face
Kolme lähikertaa
20.9.2022, 4.10.2022 ja 11.11.2022
Opetus klo 9:15-n. 16
Toteutus zoomin välityksellä !
Yksilö- ja ryhmätehtävä. (not translated)
Yksilötehtävä ja ryhmätyö (not translated)
Finnish
19.09.2022 - 31.12.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
Kristiina Brusila-Meltovaara, Johanna Kuisma
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Regenerative Leadership
Lahti Campus
1-5
Moodle alusta käytössä.
Zoom luentoympäristö. (not translated)
Kolme lähipäivää - jotka toteutetaan zoomin välityksellä.
Yksilötehtävä ja ryhmätyö, lisäksi omatoiminen kirjallisuuteen tutustuminen (not translated)
Opiskelija osaa
- etsiä strategista johtamista ja arviointia koskevaa teoriatietoa ja käyttää sitä
- suunnitella strategiaprosessin
- suunnitella ammatillisen toiminnan arviointia (not translated)
Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti strategista johtamista ja arviointia koskevaa teoria- ja tutkimustietoa
- suunnitella ja kehittää strategiaa
- ratkaista ammatillisen toiminnan arvioinnin kysymyksiä (not translated)
Opiskelija osaa
-käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti strategista johtamista ja arviointia koskevaa teoria- ja tutkimustietoa
- johtaa ja kehittää strategiaprosessia
- arvioida innovatiivisesti ammatillista toimintaa (not translated)
Face-to-face
Finnish
24.08.2022 - 15.12.2023
01.07.2022 - 30.09.2022
Kristiina Brusila-Meltovaara, Mirka Airesvuo, Tarja Saarnisto, Mirva Rainio
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Regenerative Leadership
Lahti Campus
1-5
Face-to-face
Finnish
18.08.2022 - 31.12.2023
01.07.2022 - 04.09.2022
Kristiina Brusila-Meltovaara, Anna-Stiina Myllymäki
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Regenerative Leadership
Lahti Campus
1-5
Distance learning
Kolme lähipäivää, jotka toteutetaan zoomin välityksellä.
Jakso käynnistyy opetuksessa 26.8.2022 (Zoom)¨
Jaksoon sisältyy ryhmätehtävä ajankohtaisesta artikkelista ja kirjallinen oppimistehtävä (yksilötehtävä) annetusta materiaalista.
Artikkelin ryhmätehtävä ja esitykset toteutuvat monialaisissa ryhmissä. Artikkelit esitetään 26.9.2022 (Zoom).
27.9.2022 (Zoom), (not translated)
Finnish
26.08.2022 - 30.11.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
Kristiina Brusila-Meltovaara, Anne Suikkanen, Emilia Laapio-Rapi, Päivi Huotari
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Regenerative Leadership
E-campus
5 credits
1-5
Opiskelija osaa seurata organisaation uudistamiseen ja muutoksen johtamiseen liittyvää ajankohtaista keskustelua, osoittaa perehtyneisyytensä johtamisen ja organisaation uudistamiseen tietoperustaan ja osaa kuvata organisaatioiden muutos- ja kehittämisprosesseihin liittyviä ilmiöitä (not translated)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida johtamiseen ja organisaation uudistamiseen liittyvää teoriaa ja malleja sekä johtajan roolia uuidstamis- ja muutosprosesseissa. (not translated)
Opiskelija osaa arvioida ja käyttää kriittisesti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä johtamisessa ja organisaation uudistamisessa sekä ennakoida ja tarkastella kriittisesti ja analyyttisesti johtamisen ja organisaation uudistamistoiminnan tuloksia ja vaikutuksia. (not translated)
Distance learning
Juuti, Pauli, and Antti Vuorela. Johtaminen ja työyhteisön hyvinvointi . 5. uud. p. Jyväskylä: PS-Kustannus, 2015. Print. https://lut.primo.exlibrisgroup.com/permalink/358FIN_LUT/1mu4kem/alma991747433906254
Vanhala, S. & Kotila, O. 2006. Korkean tuloksellisuuden ja työhyvinvoinnin kytkennät henkilöstövoimavarojen johtamisen tutkimuksessa. Työelämän tutkimus Vol 4 nro 2. https://journal.fi/tyoelamantutkimus/article/view/87641
Muu luentomateriaali ja luennoilla jaettava lähdemateriaali. (not translated)
Opintojakson luento-osuudet toteutetaan etäluentoina (Zoom). Lisäksi opiskelijat tekevät itsenäisiä tehtäviä ja esseemuotoisen lopputehtävän.
Toteutuksessa on kolme etäluentokertaa:
ma 16.1.2023 klo 9.15 - 15.30
ti 14.2.2023 klo 9.15 - 15.30 ja
ma 6.3.2023 klo 9.15 - 15.30 (not translated)
Arviointi pohjautuu opiskelijan läsnäoloon luennoilla, luennoilla annettujen tehtävien ja harjoitusten tekemiseen sekä opintojakson päätteeksi tehtävään lopputyöhön. (not translated)
Finnish
16.01.2023 - 31.07.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
5 - 100
Johanna Kuisma
Kokemus työelämästä on suotavaa. Opiskelijoilta ei edellytetä aiempaa kokemusta työyhteisön johtamisesta. (not translated)
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Regenerative Leadership
E-campus
5 credits
1-5
Moodle. Etäluennoille osallistuminen Zoomin välityksellä. (not translated)
Tervetuloa työyhteisön johtaminen -opintojaksolle.
Opintojakso toteutetaan kolmena hybridiopetuskertana, joskin lähiopetukseen osallistuminen suositeltavaa.
Opintojaksolla opiskelija tutustuu ja oppii arvioimaan ja kehittämään työyhteisön toimivuutta. Hän ymmärtää oman johtajuuden reflektoinnin merkityksen sekä haastavien tilanteiden käsittelyn tärkeyden työyhteisössä. Kurssin aikana käsitellään vuorovaikutuksen ja viestinnän merkitystä toimivassa työyhteisössä.
Opintojaksolla tehdään käytännön työelämästä kumpuavia harjoituksia, ryhmätöitä ja tarkastellaan työyhteisön johtamiseen liittyviä ilmiöitä yhdessä keskustellen.
Opintojaksolla opiskelija osallistuu luennoilla annettaviin harjoituksiin ja raportoi valitsemastaan työelämän ilmiöstä kirjallisesti. (not translated)
There is no implementations attached to this degree programme.