Distance learning
Please select the curriculum by the start year of studies and orientation line.
Distance learning
Kerrotaan kurssilla (not translated)
Virtuaalinen kurssi
Moodle toimii kurssin pohjana
Kaikki materiaali, keskustelu ja palautukset tehdään Moodleen
Verkkoluentoja 3 kpl
Itsenäistä opiskelua
Tehtäviä
Viimeinen isompi "analyysityö", joka arvioidaan.
Palaute kurssin jälkeen. (not translated)
Tehtävät hyväksytysti suoritettu
Viimeinen isompi analyysityö arvioidaan 0-5 asteikolla. (not translated)
Finnish
26.01.2023 - 28.05.2023
21.11.2022 - 15.01.2023
20 - 40
Sami Lanu
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Customer Oriented Business Development
E-campus
5 credits
1-5
Moodle ja verkkoluennot (Teams/Zoom) (not translated)
2 cr luennot
2 cr itsenäinen oppimismateriaali ja muut tehtävät
1 cr loppuanalyysityö (not translated)
Brändin historia
Brändin merkitys ja arvo, perusteet
Brändihierarkian perusteet
Brändin määrittelyn perusteet
Caseja (not translated)
Tehtävä tekemättä tai lähteitä ei käytetty eikä sisällöllisesti asialliinen (not translated)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta lyhyesti ja pintapuolisesti (not translated)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta kevyesti. Analysointi, pohdinta, jatkojalostus kevyttä. (not translated)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin kattavasti, ristiin arvioiden ja hyvien käytänteiden mukaisesti.
Analysointi, pohdinta, jatkojalostus syvää ja perusteltua. (not translated)
Distance learning
Ilmoitetaan opintojakson alussa. (not translated)
Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti.
Verkkoluennot/seminaari/tentti lukujärjestyksen mukaisesti.
Oppimistehtävät, itsenäinen opiskelu. (not translated)
Arviointiasteikko 0-5
Oppimistehtävät
Seminaari/tentti (not translated)
Finnish
02.02.2023 - 30.03.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
0 - 50
Minna Ikävalko
Opintojaksolle voivat osallistua vain YAMK-tutkintoa suorittavat opiskelijat (ja avoimen AMK:n kautta henkilöt, joilla on YAMK-tasoiseen opintoon vaadittava pohjakoulutus). (not translated)
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Customer Oriented Business Development
E-campus
5 credits
1-5
Ei muita suoritustapoja. (not translated)
Moodle ja Teams. (not translated)
Opintojakso on 5op = 135h opiskelijan työtä.
Verkkoluennot
Oppimistehtävät
Seminaari/tentti (not translated)
Verkoston määritelmä ja rakentuminen.
Eri verkostotyypit
Liiketoimintaklusterit
Arvonluonti ja liiketoiminta verkostoissa (not translated)
Hylätty arvosana annetaan silloin kun opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita. (not translated)
Opiskelija tunnistaa verkostoitumisen perusajatuksen ja merkityksen liiketoiminnassa. (not translated)
Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen tasot ja verkostoitumisen merkityksen liiketoiminnassa. Opiskelija ymmärtää kuinka verkostoituminen vaikuttaa liiketoiminnan kehittämiseen, ja osaa analysoida sitä perustasolla. (not translated)
Opiskelija osaa hakea ja analysoida tietoa kuinka verkostoitumalla voidaan vaikuttaa liiketoiminnan, toimialan sekä verkostojen kehittämiseen. Opiskelija osaa analysoida sekä soveltaa tietoa verkostoitumisen merkityksestä liiketoiminnan kehittämisessä jatkuvasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä. (not translated)
Distance learning
Opintomateriaali saatavilla Moodlessa. Tukimateriaalina toimii kirjallisuus: Kim, W. Chan & Mauborgne, Renee. Sinisen meren strategia. Talentum, 2015 ja Mika Kamenskyn kirja: Strateginen johtaminen ja Menestyksen timantti.
Lisäksi tarvitaan omaehtoista tiedonhakua. (not translated)
Opetuskerrat toteutetaan Zoomin tai Teamsin välityksellä tiimityöskentelynä ja intensiivisenä yrityssimulaationa. Tiimityöskentelynä opiskelijaryhmät toteuttavat tiimitehtäviä ja mahdollisesti strategiatehtävän työelämän yrityscaselle sekä yrityssimulaatiossa toteutetaan yrityksen strateginen johtamisen simulaatio. Tiimit muodostetaan ja tiimityöskentely alkaa jo ensimmäisellä kerralla, joten ole mukana. Kurssin Moodlesta löytyvät tarvittavat Zoomin linkit. (not translated)
Finnish
16.03.2023 - 11.05.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
10 - 40
Jukka Sirkiä
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Customer Oriented Business Development
E-campus
5 credits
1-5
Tiimityönä toteutettava strategiatehtävä yritykselle tai tilanteen mukaan vaihtoehtoiset tiimitehtävät. (not translated)
Moodle, Zoom tai Teams, yrityssimulaation sovellus ja itsenäinen työskentely. (not translated)
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä. (not translated)
Opintojaksolla opitaan liiketoiminnan strategisen johtamisen ja suunnittelun perusteet. Strategisen johtamisen viitekehystä sovelletaan tiimitöissä ja yrityssimulaatiossa. (not translated)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavotteita tai opiskelijalta puuttuu kurssin osasuorituksia. (not translated)
Opiskelija tuntee strategisen johtamisen keskeiset käsitteet, teoriat ja analyysit sekä ymmärtää niiden hyödyntämisen strategisten valintojen tekemisessä sekä strategian merkityksen liiketoiminnan kehittämisen välineenä. (not translated)
Opiskelija tuntee monipuolisesti strategiaan liittyviä peruskäsitteitä, teorioita ja analyysejä sekä ymmärtää niiden yhteyden myös omaan työhön. Opiskelija osaa hyödyntää analysoitua tietoa ja perustella kehittämiseen liittyviä toimenpide-ehdotuksia. Opiskelija kykenee tutkimaan ja arvioimaan yrityksen toimintaympäristöä, kysyntää sekä asiakas- ja kilpailutilannetta strategisten analyysien avulla. (not translated)
Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida kriittisesti strategiatyöhön liittyviä teorioita, keskeisiä käsitteitä ja analyysejä sekä perustella niiden käyttöä liiketoiminnan kehittämisen välineenä. Opiskelija osaa hyödyntää teorioita liiketoiminnan eri osa-alueiden strategisen tason tarkastelussa ja kykenee analyyttiseen tarkasteluun. (not translated)
Distance learning
Kerrotaan kurssilla (not translated)
Virtuaalinen kurssi
Moodle toimii kurssin pohjana
Kaikki materiaali, keskustelu ja palautukset tehdään Moodleen
Verkkoluentoja 3 kpl
Itsenäistä opiskelua
Tehtäviä
Viimeinen isompi "analyysityö", joka arvioidaan.
Palaute kurssin jälkeen. (not translated)
Tehtävät hyväksytysti suoritettu
Viimeinen isompi analyysityö arvioidaan 0-5 asteikolla. (not translated)
Finnish
03.11.2022 - 31.12.2022
15.08.2022 - 04.09.2022
20 - 40
Sami Lanu
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Customer Oriented Business Development
E-campus, Lappeenranta
5 credits
1-5
Moodle ja verkkoluennot (Teams/Zoom) (not translated)
2 cr luennot
2 cr itsenäinen oppimismateriaali ja muut tehtävät
1 cr loppuanalyysityö (not translated)
Viestinnän perusteet
Viestinnän, markkinoinnin, myynnin ja aspan sekoittuneet roolit
Viestintäkanavat
Strategiat
Mittarit
Caseja (not translated)
Tehtävä tekemättä tai lähteitä ei käytetty eikä sisällöllisesti asialliinen (not translated)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta lyhyesti ja pintapuolisesti (not translated)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta kevyesti. Analysointi, pohdinta, jatkojalostus kevyttä. (not translated)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin kattavasti, ristiin arvioiden ja hyvien käytänteiden mukaisesti.
Analysointi, pohdinta, jatkojalostus syvää ja perusteltua. (not translated)
Distance learning
Lecture and self-study material. Other materials indicated by the teacher.
The course has online lectures and self-study material. Students will do an assignment and exam related to the topics of the course.
Exercise pass/fail
Exam
Finnish
30.03.2023 - 18.05.2023
21.11.2022 - 15.01.2023
Jaani Väisänen
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Customer Oriented Business Development
E-campus
5 credits
1-5
The course is completed only according to the presented model
It is possible to complete the course assignment, for example, at your own workplace or in your own company.
Exam after the last lectures and exercises. Two re-examinations at separately announced times.
Studying takes place online. Course material, information, return of assignments and exam in Moodle.
The course is 5 cr = 135 hours.
Contact teaching 12 hours
Independent study 50 hours
Exercise 50 hours
Exam preparation 21 hours
Exam 2 hours
Internal and external sources of information related to the customer experience
Combining internal and external customer information from a business perspective
Calculation of business key figures formed from customer data
Descriptive and predictive analysis based on customer data
A rejected grade is given when the student has not achieved the learning objectives of the course. The student does not understand the aspects of customer analytics and is not able to show any learning outcomes related to the topic in the exam and assignments.
The student is able to name the company's external and internal information sources
The student knows why external and internal data sources are combined
The student is able to name some key figures of customer analytics
The student knows what is meant by descriptive and predictive analysis based on customer data
The student is able to identify and find the company's external and internal information sources
The student is able to combine external and internal data sources
The student is able to calculate the key figures of customer analytics
The student is able to implement a simple descriptive and predictive analysis based on customer data
The student is able to identify and find key external and internal sources of information for the company's strategy
The student is able to combine external and internal information sources, creating strategically interesting new information
The student is able to calculate the most important customer analytics indicators for the company's strategy and modify them as needed
The student is able to implement descriptive and predictive analysis based on customer data and draw business management conclusions from them
Distance learning
Study material and literature available / announced in Moodle.
Web implementation. Contact lessons: lessons are streamed and available as recorded videos afterwards. Study material and assignments are distributed on the course's Moodle platform. Independent assignment.
The overall grade consists of the combined effect of all aspects of the course.
Finnish
23.02.2023 - 31.05.2023
21.11.2022 - 15.01.2023
Mika Tonder
No previous courses are required.
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Customer Oriented Business Development
E-campus
5 credits
1-5
Personal assignment for an organization
Moodle platform, online-meeting channels
The course introduces the elements of the customer experience as well as key concepts and models. The course uses the strategic perspective of the customer path, which includes points of contact, the development of the customer experience in a multi-channel environment. Own business case as an exercise where what is learned is applied.
The student has not achieved the learning objectives set for the course or the tasks are missing.
The student masters the learning objectives set for the course satisfactorily. He / she masters the basic concepts and is able to apply learning in practice at a satisfactory level.
The student masters the learning objectives set for the course well. He masters concepts and mills at a good level and is able to apply them well in practice.
The student masters the learning objectives set for the course admirably. He masters concepts and models at a commendable level and is able to apply them in practice commendably.
Distance learning
Oppimateriaalia jaetaan Moodlessa, sekä opiskelijoita ohjeistetaan kirjallisuuden hakemiseen opintojakson alussa. (not translated)
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena.
Verkkoluennot, verkkoseminaari, verkkotentti. Itsenäistä opiskelua, ja aiheeseen perehtymistä harjoitustehtävien avulla. (not translated)
Finnish
01.09.2022 - 13.11.2022
15.08.2022 - 31.08.2022
10 - 55
Jaani Väisänen, Minna Ikävalko
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Customer Oriented Business Development
E-campus, Lappeenranta
5 credits
1-5
Verkkoluennot, -seminaari, ja Moodle. (not translated)
Opintojakso on 5 op = 135h opiskelijan työtä.
6h verkkoluentoja
3h verkkoseminaari
3h verkkotentti
123h itsenäistä opiskelua, harjoitustehtävien tekemistä sekä tenttiin valmistautumista. (not translated)
Kehittämistoiminta, käsitteet
Kehittämisprosessi
Tutkimuksellisuus kehittämistoiminnassa
Kehittämistyön menetelmät (not translated)
Hylätty arvosana annetaan silloin, kun opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita. (not translated)
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä tutkimus- ja kehittämismenetelmiin liittyviä tärkeimpiä käsitteitä. Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä kehittämistehtävälle sopivan tutkimuksellisen lähestymistavan ja tiedonkeruumenetelmän. Opiskelija osaa tunnistaa analyysimenetelmiä. (not translated)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa käyttää valittua tutkimuksellista kehittämismenetelmää sekä tiedon- ja aineistonkeruumenetelmää kehittämistehtävässä. Opiskelija pystyy perustelemaan tutkimukseen käytettävän lähestymistavan ja menetelmät. Opiskelija ymmärtää kriittisen ajattelun tärkeyden tutkimus- ja kehittämismenetelmän valinnassa sekä kirjallisuuden että empiirisen aineiston suhteen. Hän pystyy osoittamaan tutkimus- ja kehittämistehtävän tulosten käytännön hyötyjä. (not translated)
Edellisten lisäksi opiskelija pystyy perustellusti arvioimaan tutkimuksellisen lähestymistavan onnistumista sekä tutkimus- ja kehittämismenetelmien sopivuutta. Opiskelija pystyy arvioimaan tutkimuksen tai kehittämistehtävän luotettavuutta ja yleistettävyyttä. Opiskelija pystyy soveltamaan tutkimuksen tai kehittämistehtävän tuloksia. (not translated)
Distance learning
Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodle -alustalla. (not translated)
Kolme vuorovaikutteista verkkotapaamiskertaa, joihin kaikkiin on suositeltavaa osallistua.
Itsenäinen työskentely kurssitehtävien parissa. (not translated)
Pienet kurssitehtävät Hyväksytty/Hylätty
Arvioitava kirjaessee, kirjadialogiin osallistuminen ja arvioitava itsenäinen harjoitustyö. (not translated)
Finnish
03.10.2022 - 23.12.2022
15.08.2022 - 04.09.2022
10 - 40
Anu Kurvinen
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Customer Oriented Business Development
E-campus, Lappeenranta
5 credits
1-5
Opintojakson Moodle
Howspace -oppimisalusta tuntityöskentelyn sekä itsenäisen työskentelyn tukena.
Zoom -tuntityöskentely (not translated)
Opintojakso 5 op = 135h opiskelijan työtä.
3 x 4 h vuorovaikutteisia verkko-oppimiskertoja
123 h itsenäistä opiskelua (not translated)
Tavoitteellinen myyntiprosessi muuttuvassa toimintaympäristössä
Modernin myynnin elementit
Business-to-Business -myynti
Myynnin suunnittelu ja johtaminen
Asiakassuhteen rakentaminen
Asiakasarvonluonti
Asiakkuuksien johtaminen
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai opintojakson osasuorituksia puuttuu. (not translated)
Opiskelija ymmärtää osittain myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuutta. (not translated)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden pääpiirteissään ja osaa jonkin verran soveltaa opittua käytäntöön. (not translated)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden erittäin kattavasti sekä osaa soveltaa opittua käytäntöön. Opiskelija osaa analysoida annettua käytännön tilannetta sekä liittää opintojakson asiat käytännönön yrityselämässä. (not translated)
Distance learning
Tutkimuksellinen kirjoittaminen (Mirka Airesvuo): verkkoluento
Opinnäytetyöprosessi (Minna Ikävalko): verkkoluento (not translated)
Opinnäytetyön suunnittelu 10 op sisältää: Opinnäytetyöprosessi -luennon; tutkimuksellisen kirjoittamisen -osion; opinnäytetyön aiheen valinnan ja sen hyväksyttämisen (ohjaajan määritys); hyväksytyn opinnäytetyösuunnitelman kirjoittamisen. (not translated)
Finnish
12.01.2023 - 30.12.2023
21.11.2022 - 15.01.2023
Anu Kurvinen, Jaani Väisänen, Mirka Airesvuo, Minna Ikävalko, Sami Lanu
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Customer Oriented Business Development
E-campus
10 credits
Approved/Failed
Tutkimuksellinen kirjoittaminen (Mirka Airesvuo): Käydään läpi (tutkimus)raporttien sekä YAMK-opinnäytetyön rakenne; tutkimuksellisen tekstin piirteet; referointi, lähdemerkinnät ja lähdeluettelo; ulkoasu ja havainnollistaminen.
Opinnäytetyöprosessi (Minna Ikävalko): käydään läpi LABin Yamk opinnäytetyöprosessi (prosessin osat, lomakkeet, arviointikriteerit jne) (not translated)
Distance learning
Kerrotaan kurssilla (not translated)
Virtuaalinen kurssi
Moodle toimii kurssin pohjana
Kaikki materiaali, keskustelu ja palautukset tehdään Moodleen
Verkkoluentoja 3 kpl
Itsenäistä opiskelua
Tehtäviä
Viimeinen isompi "analyysityö", joka arvioidaan.
Palaute kurssin jälkeen. (not translated)
Tehtävät hyväksytysti suoritettu
Viimeinen isompi analyysityö arvioidaan 0-5 asteikolla. (not translated)
Finnish
09.11.2023 - 31.12.2023
15.05.2023 - 01.09.2023
Sami Lanu
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Customer Oriented Business Development
E-campus
5 credits
1-5
Moodle ja verkkoluennot (Teams/Zoom) (not translated)
2 cr luennot
2 cr itsenäinen oppimismateriaali ja muut tehtävät
1 cr loppuanalyysityö (not translated)
Viestinnän perusteet
Viestinnän, markkinoinnin, myynnin ja aspan sekoittuneet roolit
Viestintäkanavat
Strategiat
Mittarit
Caseja (not translated)
Tehtävä tekemättä tai lähteitä ei käytetty eikä sisällöllisesti asialliinen (not translated)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta lyhyesti ja pintapuolisesti (not translated)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta kevyesti. Analysointi, pohdinta, jatkojalostus kevyttä. (not translated)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin kattavasti, ristiin arvioiden ja hyvien käytänteiden mukaisesti.
Analysointi, pohdinta, jatkojalostus syvää ja perusteltua. (not translated)