Distance learning
Please select the curriculum by the start year of studies and orientation line.
Distance learning
Opiskelumateriaali julkaistaan Moodlessa. (not translated)
Opintojakso on ensisijaisesti Soisiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (HLTIYSTD21S) -koulutuksen opiskelijoille.
- ennakkotehtävä
- opetuspäivät (n=2)
- ZOOM ja Moodle (moodle.lab.fi)
- kehittämistehtävä; paritiimi
- ohjaus ZOOMissa, erillinen ajanvaraus (wiki) (not translated)
Arvioinnin perusteet ylempi AMK-arviointikehikkon (EQF7) mukaan:
- tiedollinen osaaminen ja tiedonhankinta
- kehittämis- ja innovaatio-osaaminen
- yrittäjyys ja johtaminen (not translated)
Finnish
10.11.2021 - 01.12.2021
01.07.2021 - 05.09.2021
20 - 30
Tuija Rinkinen, Taina Anttonen
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Master’s Degree Programme in Social and Health Care, Digital Expert of Social and Health Care Services
Lahti Campus
5 credits
1-5
Ei valinnaista suoritustapaa. (not translated)
Zoom ja Moodle (not translated)
5 op = 135 h (not translated)
Opiskelija osaa
- tunnistaa arvoa tuottava tieto ja tiedon lähteet
- kehittää tietojohtamista sosiaali- ja terveysalalla
- arvioida ja soveltaa tietoa eettisesti, kriittisesti ja turvallisesti (not translated)
Opiskelija
- ei valmistele ennakkotehtävää
- ei ole vahvistettu opintojaksolle
- ei saavuta opintojakson osaamistavoitteita
- ei osallistu tiimityöskentelyyn ja/tai palauta kehittämistehtävää (not translated)
Opiskelija osaa
- käyttää tietoon ja tieto johtamiseen liittyviä käsitteitä
- suunnitella tietoon liittyviä toimintamalleja
- tunnistaa sosiaali- ja terveyshyötyyn liittyviä ongelmia (not translated)
Opiskelija osaa
- soveltaa johdonmukaisesti tietoon ja tieto johtamiseen liittyviä käsitteitä sekä tarkastella niitä kokonaisuutena
- arvioida tietoon liittyviä toimintamalleja
- ratkaista ongelmia sekä luoda yhteistyösuhteita sosiaali- ja terveyshyödyn vahvistamisessa (not translated)
Opiskelija osaa
- soveltaa kriittisesti tietoon ja tieto johtamiseen kuuluvaa uusinta tietoperustaa ja tutkimuksia
- uudistaa tietoon liittyviä toimintamalleja
- arvioida kriittisesti tiedosta saatavaa sosiaali- ja terveyshyötyä (not translated)
Distance learning
- opiskelumateriaali julkaista opintojakson aikana (not translated)
Verkkokampus
Opintojakson on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK- koulutuksen opiskelijoille (not translated)
Osaamistavoitteet – ylempi AMK-arviointikehikko (EQF7)
- tiedollinen osaaminen ja tiedonhankinta
- kehittämis- ja inovaatio-osaaminen
Osaamistavoitteiden saavuttaminen osoitetaan suorittamalla kehittämistehtävä ja sen kirjallisella raportoinnilla.
Kehittämistehtäväraportin arviointikriteerit ovat
- tietoperusta ja asiantuntijuus
- uudistaminen, arviointi ja hyödynnettävyys
- viestintä uudistamisesta (not translated)
Finnish
30.03.2022 - 27.04.2022
19.11.2021 - 10.12.2021
20 - 40
Tuija Rinkinen, Taina Anttonen
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Master’s Degree Programme in Social and Health Care, Digital Expert of Social and Health Care Services, Complementary competence and optional courses, Masters
E-campus
4 credits
5 credits
1-5
- ei valinnaista suoritustapaa (not translated)
- Moodle ja Zoom (not translated)
5 op = 135 h (not translated)
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää uusinta tieto ja käsitteitä asiakaskokemuksesta
- analysoida kriittisesti asiakaskokemusta
- innovoida digitaalisia ratkaisuja asiakaskokemuksen uudistamiseksi (not translated)
Opiskelija osaa
- esittää perustelemattomasti ja suppeasti tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa puutteellisesti
- uudistamisen viestintä ei täytä tieteelliselle kirjoittamiselle asetettuja kriteereitä tai sisältää liikaa samankaltaisuutta (Turnit) (not translated)
Opiskelija osaa
- esittää riittävästi ajankohtaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa kuvailevasti
- viestiä uudistamisesta lähes asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit (not translated)
Opiskelija osaa
- esittää ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa johdonmukaisesti
- viestiä uudistamisesta pääasiallisesti asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit (not translated)
Opiskelija osaa
- esittää kriittisesti valittua, ajankohtaista ja yhdisteltyä tietoa asiantuntijamaisesti
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa hallitusti, analysoiden ja uudistaen
- viestiä uudistamisesta virheettömällä asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit (not translated)
Distance learning
- opiskelumateriaali julkaistaan opintojakson aikana (not translated)
Verkkokampus
Opintojakson on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK- koulutuksen opiskelijoille (not translated)
Osaamistavoitteet – ylempi AMK-arviointikehikko (EQF7)
- tiedollinen osaaminen ja tiedonhankinta
- kehittämis- ja inovaatio-osaaminen
Osaamistavoitteiden saavuttaminen osoitetaan suorittamalla kehittämistehtävä ja sen kirjallisella raportoinnilla.
Kehittämistehtäväraportin arviointikriteerit ovat
- tietoperusta ja asiantuntijuus
- uudistaminen, arviointi ja hyödynnettävyys
- viestintä uudistamisesta
Vertaisarviointi (not translated)
Finnish
16.02.2022 - 16.03.2022
19.11.2021 - 10.12.2021
20 - 40
Taina Anttonen, Tarja Tolonen
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Master’s Degree Programme in Social and Health Care, Digital Expert of Social and Health Care Services, Complementary competence and optional courses, Masters
E-campus
4 credits
5 credits
1-5
- ei valinnaista suoritusta (not translated)
- Zoom ja Moodle (not translated)
5 op = 135 h (not translated)
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää uusinta tietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamiseksi
- uudistaa työtä sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristössä
- suunnitella ja arvioida strategisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen toimintamalleja (not translated)
Opiskelija osaa
- esittää perustelemattomasti ja suppeasti tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa puutteellisesti
- uudistamisen viestintä ei täytä tieteelliselle kirjoittamiselle asetettuja kriteereitä tai sisältää liikaa samankaltaisuutta (Turnit) (not translated)
Opiskelija osaa
- esittää riittävästi ajankohtaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa kuvailevasti
- viestiä uudistamisesta lähes asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit (not translated)
Opiskelija osaa
- esittää ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa johdonmukaisesti
- viestiä uudistamisesta pääasiallisesti asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit (not translated)
Opiskelija osaa
- esittää kriittisesti valittua, ajankohtaista ja yhdisteltyä tietoa asiantuntijamaisesti
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa hallitusti, analysoiden ja uudistaen
- viestiä uudistamisesta virheettömällä asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit (not translated)
Distance learning
- julkaistaan opintojakson aikana (not translated)
Verkkokampus
Ensisijaisesti Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija - ylempi AMK koulutuksen opiskelijoille (not translated)
Finnish
12.01.2022 - 09.02.2022
19.11.2021 - 10.12.2021
20 - 40
Tuija Rinkinen, Taina Anttonen
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Master’s Degree Programme in Social and Health Care, Digital Expert of Social and Health Care Services
E-campus, Lahti
5 credits
1-5
- ei valinnaista suoritustapaa (not translated)
- Zoom ja Moodle (not translated)
5 op = 135 h (not translated)
Opiskelija osaa
- soveltaa uusinta tutkimustietoa työelämän kehittämisessä
- osoittaa hallitsevansa tutkimus – ja kehittämismenetelmien soveltamisen
- arvioida kriittisesti tutkimus- ja kehittämistoimintaa (not translated)
Opiskelija
- ei ole vahvistettu opintojaksolle
- ei tee harjoitustehtäviä
- verkkotentti on hylätty, kun vastauksista < 50% (not translated)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- 50-59 % oikein = arvosana 1
- 60-69 % oikein = arvosana 2 (not translated)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- 70-79 % oikein = arvosana 3
- 80-89 % oikein = arvosana 4 (not translated)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- 90-100 % oikein = arvosana 5 (not translated)
Distance learning
Opiskelumateriaali julkaistaan Moodlessa. (not translated)
Opintojakso on ensisijaisesti Soisiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (HLTIYSTD22SV) -koulutuksen opiskelijoille.
- ennakkotehtävä
- opetuspäivät (n=2)
- ZOOM ja Moodle (moodle.lab.fi)
- kehittämistehtävä; paritiimi
- ohjaus ZOOMissa, erillinen ajanvaraus (wiki) (not translated)
Arvioinnin perusteet ylempi AMK-arviointikehikkon (EQF7) mukaan:
- tiedollinen osaaminen ja tiedonhankinta
- kehittämis- ja innovaatio-osaaminen
- yrittäjyys ja johtaminen (not translated)
Finnish
09.11.2022 - 07.12.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
20 - 40
Tuija Rinkinen, Taina Anttonen
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Master’s Degree Programme in Social and Health Care, Digital Expert of Social and Health Care Services
E-campus, Lahti
5 credits
1-5
Ei valinnaista suoritustapaa. (not translated)
Zoom ja Moodle (not translated)
5 op = 135 h (not translated)
Opiskelija osaa
- tunnistaa arvoa tuottava tieto ja tiedon lähteet
- kehittää tietojohtamista sosiaali- ja terveysalalla
- arvioida ja soveltaa tietoa eettisesti, kriittisesti ja turvallisesti (not translated)
Opiskelija
- ei valmistele ennakkotehtävää
- ei ole vahvistettu opintojaksolle
- ei saavuta opintojakson osaamistavoitteita
- ei osallistu tiimityöskentelyyn ja/tai palauta kehittämistehtävää (not translated)
Opiskelija osaa
- käyttää tietoon ja tieto johtamiseen liittyviä käsitteitä
- suunnitella tietoon liittyviä toimintamalleja
- tunnistaa sosiaali- ja terveyshyötyyn liittyviä ongelmia (not translated)
Opiskelija osaa
- soveltaa johdonmukaisesti tietoon ja tieto johtamiseen liittyviä käsitteitä sekä tarkastella niitä kokonaisuutena
- arvioida tietoon liittyviä toimintamalleja
- ratkaista ongelmia sekä luoda yhteistyösuhteita sosiaali- ja terveyshyödyn vahvistamisessa (not translated)
Opiskelija osaa
- soveltaa kriittisesti tietoon ja tieto johtamiseen kuuluvaa uusinta tietoperustaa ja tutkimuksia
- uudistaa tietoon liittyviä toimintamalleja
- arvioida kriittisesti tiedosta saatavaa sosiaali- ja terveyshyötyä (not translated)
Distance learning
Opiskelumateriaali julkaistaan Moodlessa. (not translated)
Opintojakso on ensisijaisesti HLTIYSTD22SV Sosiaali- ja terveysala, sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija 22SV, Lahti - opiskelijoille
Ennakkotehtävä
Opetuspäivät 21.9. ja 26.10.2022
Analyysitehtävä: palautus 9.11.2022
Verkkotentti: avoinna 26.10.-16.11.2022 (not translated)
Finnish
21.09.2022 - 26.10.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
20 - 40
Tuija Rinkinen, Taina Anttonen
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Master’s Degree Programme in Social and Health Care, Digital Expert of Social and Health Care Services
E-campus, Lahti
5 credits
1-5
Opintojaksolla ei ole valinnaista suoritusta. (not translated)
Zoom ja Moodle (not translated)
5 op = 135 h (not translated)
Opiskelija osaa
- osoittaa perehtyneisyytensä tutkimus- ja kehittämismenetelmiin
- ymmärtää työelämän kehittämisen perustuvan uusimpaan tutkimustietoon ja resursseihin
- arvioida kriittisesti tutkimustietoa ja sen soveltamista työelämässä (not translated)
Opiskelija
- ei ole vahvistettu opintojaksolle
- ei ole valmistellut ennakkotehtävää
- ei osallistu analyysitehtävän tekemiseen
- verkkotentti on hylätty, kun vastauksista < 50% (not translated)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- 50-59 oikein = arvosana 1
- 60-69 oikein = arvosana 2 (not translated)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- 70-79 oikein = arvosana 3
- 80-89 oikein = arvosana 4 (not translated)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- 90-100 oikein = arvosana 5 (not translated)
Distance learning
Materiaalit ja suosituskirjallisuus löytyy opintojakson moodlesta. Moodle avautuu viimeistään 1.9.2022 (not translated)
Opintojakso toteutetaan non-stop verkkototeutuksena. Opiskelija voi ilmottautua toteutukselle 30.11.2022 asti ja totetuksen voi suorittaa omaan tahtiin 1.9.2022-31.12.2022 välillä. Totetuksen suorittaminen vie noin kuukauden. Opiskelija saa osallistumisvahvistuksen yhteydessä infokirjeen, jossa ohjeet toteutuksen suorittamisesta. Kaikki materiaali ja tehtävät ovat moodlessa.
Opiskelija voi halutessaan osallistua ZOOM ohjaukseen parillisten viikkojen keskiviikkoina klo 16-17. ZOOM ohjaus on vapaaehtoista, mutta auttaa esim. oppimistehtävän tekemiseen liittyvissä kysymyksissä.
Oppimistehtävä ja muut suoritukset arvioidaan kerran kuussa, kuun viimeisenä keskiviikkona ja arviointi viedään peppiin. (not translated)
Finnish
01.09.2022 - 31.12.2022
02.05.2022 - 30.11.2022
10 - 80
LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LTI, Emilia Laapio-Rapi
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Master’s Degree Programme in Social and Health Care, Digital Expert of Social and Health Care Services
Lahti Campus
5 credits
1-5
Moodle, ZOOM-verkko-ohjaus (not translated)
Opintojakson sisältö koostuu seuraavista aiheista:
- muotoiluajattelu ja palvelumuotoilun tausta
- asiakas ja työntekijäosallisuus
- palvelumuotoilun prosessi
- palvelumuotoilun menetelmät
- digitaaliset palveluketjut
- aiheet kokoava oppimistehtävä (not translated)
Opiskelija osaa
- käyttää palvelumuotoilun käsitteitä ja tietopohjaa peruslähteisiin perustuen
- valita palvelumuotoilun menetelmiä ja soveltaa niitä palvelujen kehittämisessä organisaatiossa
- käyttää palvelumuotoilun ideaa ja menetelmiä organisaation digitaalisten palvelujen johtamisessa ja kehittämisessä (not translated)
Opiskelija osaa
- käyttää palvelumuotoilun käsitteitä ja tietopohjaa palvelumuotoilun tutkimuslähteisiin perustuen
- valita ja perustella palvelumuotoilun menetelmiä ja soveltaa niitä palvelujen kehittämisessä organisaatiossa
- käyttää palvelumuotoilun ideaa ja menetelmiä organisaation digitaalisten palvelujen johtamisessa ja kehittämisessä sekä perustella niiden käytettävyyttä. (not translated)
Opiskelija osaa
- käyttää palvelumuotoilun käsitteitä ja tietopohjaa palvelumuotoilun tutkimuslähteisiin perustuen
- valita ja perustella lähteiden avulla palvelumuotoilun menetelmiä ja soveltaa niitä palvelujen kehittämisessä organisaatiossa
- käyttää palvelumuotoilun ideaa ja menetelmiä organisaation digitaalisten palvelujen johtamisessa ja kehittämisessä sekä perustella ja arvioida niiden käytettävyyttä. (not translated)
Distance learning
Opiskelumateriaali julkaistaan Moodlessa. (not translated)
Opintojakso on ensisijaisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntijakoulutuksen opiskelijoille (HLTIYSTD21S).
- Opetuspäivät: 2
- Zoom ja Moodle
- Kehittämistehtävä ryhmissä (not translated)
Arvioinnin perusteet ylempi AMK-arviointikehikkon (EQF7) mukaan:
- tiedollinen osaaminen ja tiedonhankinta
- kehittämis- ja innovaatio-osaaminen
- yrittäjyys ja johtaminen
Vertaisarviointi (not translated)
Finnish
13.10.2022 - 31.12.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
20 - 40
Hannele Tiittanen, Tuija Rinkinen
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Master’s Degree Programme in Social and Health Care, Digital Expert of Social and Health Care Services
Lahti Campus
5 credits
5 credits
1-5
Ei valinnaista suoritustapaa. (not translated)
Zoom, Moodle (not translated)
5 op = 135 tuntia (not translated)
Osaamistavoitteet:
- Arvioida etäteknologisia/teknologisia innovaatioita ja niiden hyödynnettävyyttä sote-alalle.
- Luoda uusia tapoja edistää teknologiaosaamista sote-alalla.
- Edistää kehittämistä moniammatillisessa yhteistyössä. (not translated)