Face-to-face
Please select the curriculum by the start year of studies and orientation line.
Face-to-face
Tarvittava materiaali ilmoitetaan kurssin verkkosivuilla.
Verkkosivujen osoite ja salasana julkaistaan sähköpostitse kurssille ilmoittautuneille. (not translated)
Kaksi kontaktipäivää, valmistelevia töitä ryhmissä ja yksittäin. (not translated)
Kirjallisten töiden ja muiden tuotettujen artefaktien arviointi. Ryhmätöissä on käytössä myös vertaisarviointi. (not translated)
Finnish
16.02.2022 - 03.06.2022
19.11.2021 - 09.01.2022
Jan-Erik Sandelin, Sami Lanu
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Complementary competence and optional courses, Masters, Master’s Degree Programme in Business Administration, Digital Solutions in Business
Lahti Campus
1-5
Verkkokauppatoiminnan muotojen analysointi yrityksen liiketoiminnan kannalta.
Toimintamuodon valinta yritysten lähtökohdat huomioiden.
Yrityksen liiketoimintamallien ja strategian toteuttaminen verkkokaupalla.
Asiakaslähtöinen verkkopalvelu.
Pienen yrityksen verkkokaupan käyttöönottoprosessi käytännössä.
Verkkokauppatoteutusten vaikutukset yrityksen IT-infrastruktuuriin. (not translated)
Taso 1:
Opiskelija
-osaa erottaa verkkokauppatoiminnan eri muotoja.
-ymmärtää verkkokauppatoiminnan muotojen ja yrityksen liiketoimintamallin yhteyden.
-tiedostaa käyttäjälähtöisyyden merkityksen verkkokauppatoiminnassa.
-tietää miten verkkokauppa periaatteessa voidaan ottaa käyttöön.
-tiedostaa millaisia seurauksia verkkokaupan käynnistämisellä voi olla IT-infrastruktuurille. (not translated)
Opiskelija
-osaa erottaa verkkokauppatoiminnan eri muotoja ja analysoida niiden etuja yrityksen lähtökohdista.
-ymmärtää verkkokauppatoiminnan muotojen ja yrityksen liiketoimintamallin yhteyden ja osaa arvioida verkkokauppatoiminnan vaikutuksia liiketoimintaan.
-ymmärtää käyttäjälähtöisyyden merkityksen verkkokauppatoiminnassa ja osaa analysoida ratkaisun käytettävyyttä.
-tietää miten verkkokauppa periaatteessa voidaan ottaa käyttöön.
-tiedostaa millaisia seurauksia verkkokaupan käynnistämisellä voi olla IT-infrastruktuurille. (not translated)
Opiskelija
-osaa valita verkkokauppatoiminnan muodot yritykselle.
-osaa huomoida verkkokauppatoiminnan vaikutukset yritysten lähtökohdat huomioiden.
-hallitsee yrityksen liiketoimintamallien ja strategian toteuttamisen verkkokaupalla.
-osaa laatia asiakaslähtöisen verkkopalvelun analyyttisesti.
-osaa ottaa käyttöön yksinkertaisen verkkokauppatoteutuksen pienelle yritykselle.
-ymmärtää verkkokauppatoteutusten vaikutukset yrityksen IT-infrastruktuuriin. (not translated)
Distance learning
Materials given in Reppu.
Learning assignment 1, pre-course assignment: Defining the concepts and process of research-based development
Contact lecture: Introduction to the themes of the research-based development
Learning assignment 2 on-line: The evaluation of the research reports
Learning assignment 3: Development plan
Seminar: Presentations of the development plans
Assessment is based on active participation in contact and distant learning and completing the assignments. Learning assignments 1-2: pass/to be revised/fail. Learning assignment 3 and overall assessment: E5 - S1.
Finnish
01.01.2022 - 31.05.2022
19.11.2021 - 13.12.2021
Ritva Kinnunen
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Digital Solutions in Business
Lahti Campus
5 credits
1-5
No other completion methods.
No exam included.
Distance learning and lectures
Assignments 50%
Development plan 50%
The student is able to:
- search knowledge and justify its' use and usefulness.
- plan, perform and evaluate a working life-based development project.
- communicate to one's own professional target group.
The student is able to:
- search knowledge and justify its' use and usefulness.
- plan, perform and evaluate a working life-based development project.
- communicate to one's own professional target group.
The student is able to:
- search, evaluate and use knowledge and justify critically its' use and usefulness.
plan, perform and evaluate a working life-based development project and resolve challenging problems related to development practices.
- communicate critically to one's own professional target group in a justified way.
Face-to-face
Suositeltava aineisto kerrotaan opintojakson Moodle-toteutuksella (not translated)
Opintojakso sisältää kaksi yhteistä etätyöskentelypäivää ja näiden välissä järjestetävät kaksi etäohjauskertaa Zoom-ohjelmistolla. Muu työskentely tapahtuu ryhmissä ryhmän valitsemalla tavalla.
Oppimismentelminä:
- asiantuntijaluennot
- kehittämistehtävä
- etäohjaus
- tiimioppiminen (not translated)
Arvioinnin perusteet: ryhmän kehittämistehtävä, sen esittely ja siihen liittyvä materiaali (kirjallinen raportti ja infograafi), itse- ja vertaisarviointi (not translated)
Finnish
26.08.2022 - 14.10.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
Sariseelia Sore, Harri Heikkilä
Opintojaksolle hyväksytään ensisijaisesti digitaaliset ratkaisut -koulutuksen opiskelijoita (not translated)
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Culture and Arts, Digital Solutions, Master’s Degree Programme in Business Administration, Digital Solutions in Business
Lahti Campus
1-5
Kehittämistehtävä toteutetaan ryhmän valitseman jäsenen työpaikalle (not translated)
Moodle, Zoom (not translated)
5 op (135 h) (not translated)
- digikypsyys
- digiratkaisujen kehitystrendit
- digiratkaisu lisäarvona
- digiratkaisun suunnittelu
- digiratkaisun käyttökokemuksen ja käyttöliittymän merkitys
- infograafi viestintämuotona (not translated)
Ei saavuttanut tasoa 1 (not translated)
Opiskelija osaa
- etsiä tietoa/tietolähteitä sekä perustella tiedon/tietolähteiden valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella ja uudistaa arvoa tuottavan digipalvelun
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti oman alan sekä alan ulkopuolisille kansallisille ja kansainvälisille kohderyhmälle
- johtaa itseään ja toimia aktiivisesti ja vastuullisesti
- ottaa vastuuta yksittäisten henkilöiden tai ryhmien osaamisen kehittämistä (not translated)
Tason 1 lisäksi opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti teoreettista tietoa/tietolähteitä
- ratkaista vaativia ongelmia innovaatiotoiminnassa
- etsiä ja analysoida kehittämishaasteen taustalla olevia perusolettamuksia
- ottaa vastuuta tavoitteellisesta osaamisen kehittämisestä strategialähtöisesti (not translated)
Tason 3 lisäksi opiskelija osaa
- käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä erityisillä asiantuntijuusalueillaan
- arvioida kehittämistoiminnan tuloksia ja vaikutuksia
- arvioida ja kehittää organisaation toimintaa (not translated)
Distance learning
Ilmoitetaan opintojakson Moodle-toteutuksella (not translated)
Opintojakso toteutetaan etänä. Opintojakson aiheisiin syvennytään itsenäisesti ennakkotehtävän, opintojakson videoluentojen, muun ilmoitetun aineiston sekä tehtävien avulla. Videoluennot ja aineisto ovat pääsääntöisesti englanninkielisiä. Kehittämistehtävänä laaditaan ryhmissä suunnitelma yritykselle digitaalisen transformaation toteuttamisesta, mittaamisesta ja johtamisesta. Kehittämistehtävään liittyen opintojaksolla järjestetään etänä työpajasessio, kaksi ohjaussessiota sekä seminaaripäivä. (not translated)
Arvioinnin perusteet: ennakkotehtävä, Moodle-ympäristön tehtävät, ryhmän kehittämistehtävä, sen esittely ja siihen liittyvä materiaali, itse- ja vertaisarviointi (not translated)
Finnish
05.09.2022 - 20.11.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
20 - 60
Sariseelia Sore, Lasse Torkkeli
Opintojaksolle hyväksytään ensisijaisesti LABin liiketalouden alan YAMK-opiskelijoita sekä LUT-yliopiston tuotantotalouden maisterivaiheen opiskelijoita (not translated)
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Digital Solutions in Business
E-campus
5 credits
1-5
Kehittämistehtävä toteutetaan ryhmän valitseman jäsenen työpaikalle (not translated)
Moodle, Zoom (not translated)
5 op (135 h) (not translated)
- digitaalinen transformaatio
- digitaalisuus osana organisaation strategiaa
- digitaalisuuden adoptio organisaatiossa
- digitalisoitumisen vaikutusten mittaaminen ja arviointi (not translated)
Ei saavuttanut tasoa 1 (not translated)
- etsiä tietoa/tietolähteitä sekä perustella tiedon/tietolähteidenvalintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella ja arvioida organisaatiotasoisia kehittämisprosesseja
- osaa johtaa itseään sekä toimia aktiiviesti ja vastuullisesti (not translated)
Tason 1 lisäksi opiskelija
- osaa ratkaista vaativia ongelmia tutkimus- ja/tai innovaatiotoiminnassa
- ottaa vastuuta yhteisön tavoitteellisesta oppimisesta/osaamisen kehittämisestä strategialähtöisesti (not translated)
Tason 3 lisäksi opiskelija
- käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä erityisillä asiantuntijuusalueillaan
- osaa arvioida ja kehittää toimintaa/strategiaa/johtamista (not translated)
Distance learning
Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus. (not translated)
Liiketalouden digitaaliset ratkaisut -koulutukseen osallistuvilla on etuajo-oikeus, muut kurssille ilmoittautuneet hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Kurssilla on kaksi lähiopetuspäivää verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Ensimmäisellä lähikerralla keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä teorian ja pienryhmäkeskusteluiden avulla. Toisella lähikerralla puretaan osallistavilla menetelmillä ensimmäinen oppimistehtävä ja käydään läpi asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Toisella lähikerralla on myös vierailevia luennoitsijoita yrityksistä. Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi, jotka muodostavat kurssiarvosanan.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä osallistavilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä. (not translated)
Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5 (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
0 - 45
Taina Orpana
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Digital Solutions, Master’s Degree Programme in Business Administration, Digital Solutions in Business
Lahti Campus
5 credits
1-5
Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa. (not translated)
Lähitunnit 20h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 115h = 135h (not translated)
Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät). (not translated)
Eija Mustonen
Face-to-face
Materials given in Moodle.
Learning assignment 1, pre-course assignment 1.9. - 3.10.2022: Defining the concepts and process of research-based development.
Virtual contact teaching13.10 2022: Introduction to the themes of the research-based development.
Learning assignment 2 online 14.10. -31.10.2022: The evaluation of the research reports.
Learning assignment 3: Development plan, deadline 14.11.2022.
Seminar online: Presentations of the development plans. Student attends seminar 23.11.
Assessment is based on active participation in contact and distant learning and completing the assignments. Learning assignments 1-2: pass/to be revised/fail. Learning assignment 3 and overall assessment: E5 - S1.
Finnish
22.08.2022 - 16.12.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
Ritva Kinnunen
Faculty of Technology (LAB)
Master of Engineering, Regenerative Leadership, Master’s Degree Programme in Business Administration, Digital Solutions in Business, Master’s Degree Programme in Engineering, from IoT to AI, Master’s Degree Programme in Culture and Arts, Digital Solutions for the Design and Media
Lahti Campus
1-5
No other completion methods.
No exam included.
Distance learning and lectures
Assignments 50%
Development plan 50%
The student is able to:
- search knowledge and justify its' use and usefulness.
- plan, perform and evaluate a working life-based development project.
- communicate to one's own professional target group.
The student is able to:
- search knowledge and justify its' use and usefulness.
- plan, perform and evaluate a working life-based development project.
- communicate to one's own professional target group.
The student is able to:
- search, evaluate and use knowledge and justify critically its' use and usefulness.
plan, perform and evaluate a working life-based development project and resolve challenging problems related to development practices.
- communicate critically to one's own professional target group in a justified way.
Face-to-face
Finnish
24.08.2022 - 21.12.2023
01.07.2022 - 04.09.2022
Sariseelia Sore, Mirka Airesvuo, Petteri Markkanen
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Digital Solutions in Business
Lahti Campus
1-5
Face-to-face
Finnish
21.08.2022 - 31.12.2023
01.07.2022 - 04.09.2022
Sariseelia Sore, Petteri Markkanen
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master’s Degree Programme in Business Administration, Digital Solutions in Business
Lahti Campus
1-5